Maijanen, P., von Rimscha, B., Glowacki, M. (2020). Beyond the surface of media disruption: digital technology boosting new business logics, professional practices and entrepreneurial identities. JOURNAL OF MEDIA BUSINESS STUDIES, 16(3), 163-165. https://doi.org/10.1080/16522354.2019.1700095
Moeller, J. E., Noelleke-Przybylski, P., Voci, D., et al. (2019). A motivation-based typology of media companies’ cross-border engagement. EUROPEAN JOURNAL OF COMMUNICATION, 34(3), 300-318. https://doi.org/10.1177/0267323119844416
von Rimscha, M. B., Moeller, J., Voci, D., et al. (2019). Can digitisation help overcome linguistic and strategic disadvantages in international media markets? Exploring cross-border business opportunities for German-language media companies. MEDIA CULTURE & SOCIETY, 41(4), 520-538. https://doi.org/10.1177/0163443718787614
Noelleke-Przybylski, P., von Rimscha, M. B., Moeller, J. E., et al. (2019). Patterns of structural and sequential ambidexterity in cross-border media management. JOURNAL OF MEDIA BUSINESS STUDIES, 16(2), 126-152. https://doi.org/10.1080/16522354.2019.1619965
Rimscha, B. von, Verhoeven, M., Krebs, I., et al. (2018). Patterns of successful media production. Convergence, 24(3), Seiten: 251-268. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1177/1354856516678410
von Rimscha, M. B. (2017). Jarren, Otfried/Steininger, Christian (Hg.): Journalismus jenseits von Markt und Staat. Institutionentheoretische Ansätze und Konzepte in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Festschrift für Marie Luise Kiefer. Publizistik, 62(3), 373-374. https://doi.org/10.1007/s11616-017-0348-2
Commercial Communication in the Digital Age. (2017). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110416794
Siegert, G., Rimscha, M. B. von, Grubenmann, S. (2017). Introduction: Commercial Communication in the Digital Age – Disinforming Informed Users?. In Commercial Communication in the Digital Age (S. 1-12). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110416794-001
Evens, T., Raats, T., Rimscha, B. von. (2017). Business model innovation in news media organisations : 2018 special issue of the European Media Management Association (emma). Journal of media business studies, 14(3), Seiten: 167-172.
Moeller, J., von Rimscha, M. B. (2017). (De) Centralization of the Global Informational Ecosystem. MEDIA AND COMMUNICATION, 5(3), 37-48. https://doi.org/10.17645/mac.v5i3.1067
Rimscha, B. von. (2017). The economic value of creativity : how much, for whom, and what for?. In K.-D. Altmeppen (Hrsg.), Value-oriented media management (S. Seiten: 109-118). Springer International Publishing. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-51008-8_9
Rohn, U., von Rimscha, B. (2017). A showcase of recent member work from the European Media Management Association. JOURNAL OF MEDIA BUSINESS STUDIES, 14(2), 79-81. https://doi.org/10.1080/16522354.2017.1299491
Przybylski, P., Altmeppen, K.-D., Güngör, F., et al. (2016). Mediale Grenzüberschreitungen : methodische Herausforderungen der Unterscheidung von international, multinational, transnational und global in der Medienökonomie. In B. von Rimscha (Hrsg.), Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien (S. Seiten: 215-246). Nomos. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.5771/9783845276885-215
Puppis, M., Rimscha, M. B. von, Studer, S. (2016). Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien – Einleitung. In Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien (S. 7-14). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783845276885-7
Rimscha, B. von. (2016). Business models of media industries : describing and promoting commodification. In G. F. Lowe (Hrsg.), Managing media firms and industries : what’s so special about media management? (S. Seiten: 207-222). Imprint: Springer. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-08515-9_12
Rimscha, B. von (Hrsg.). (2016). Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien (S. 289 S.). Nomos. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.5771/9783845276885
Rimscha, B. von, Lischka, J. A. (2016). Methoden der Medienökonomie und des Medienmanagements : eine Übersicht auf Basis einschlägiger Fachzeitschriften. In B. von Rimscha (Hrsg.), Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien (S. Seiten: 34-58). Nomos. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.5771/9783845276885-34
Rimscha, B. von, Siegert, G. (2016). Werbemittel und -formate : Typologien und Abgrenzungen. In G. Siegert (Hrsg.), Handbuch Werbeforschung (S. Seiten: 173-182). Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-531-18916-1_8
von Rimscha, M. B., Ehrlich, G. L. (2016). Film und Kino im Zeichen der Medienkonvergenz. In Handbuch Medienökonomie (S. 1-42). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-09632-8_40-1
von Rimscha, M. B., Sommer, C. (2016). Fallstudien in der Kommunikationswissenschaft. In Handbuch nicht standardisierte Methoden in der Kommunikationswissenschaft (S. 369-384). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-01656-2_23
von Rimscha, M. B. (2015). The Impact of Working Conditions and Personality Traits on the Job Satisfaction of Media Professionals. Media Industries Journal, 2(2). https://doi.org/10.3998/mij.15031809.0002.202
Rimscha, B. von. (2015). Branding media content : from storytelling to distribution. In . Siegert ,Gabriele (Hrsg.), Handbook of Media Branding (S. Seiten: 157-167). Springer. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18236-0_11
Rimscha, B. von, Sommer, C. (2015). Fallstudien in der Kommunikationswissenschaft. In S. Averbeck-Lietz (Hrsg.), Handbuch nicht standardisierte Methoden in der Kommunikationswissenschaft (S. Seiten: 1-13). Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-05723-7_23-1
Siegert, G., Rimscha, B. von. (2015). Der Einfluss der Werbung auf Medieninhalte. In G. Siegert (Hrsg.), Handbuch Werbeforschung (S. Seiten: 183-198). Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1007/978-3-531-18916-1_9
von Rimscha, B., Siegert, G. (2015). Medienökonomie. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-531-18802-7
Naldi, L., Wikström, P., Von Rimscha, M. B. (2014). Dynamic Capabilities and Performance. International Studies of Management & Organization, 44(4), 63-82. https://doi.org/10.2753/imo0020-8825440404
Sommer, C., Rimscha, M. B. von. (2014). Jenseits von traditionellen Mediengattungen: Die transmediale Angebotsmatrix. In Digitale Dämmerung (S. 245-264). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783845252346_245
von Rimscha, M. B., Putzig, S. (2013). From Book Culture to Amazon Consumerism: Does the Digitization of the Book Industry Lead to Commercialization?. Publishing Research Quarterly, 29(4), 318-335. https://doi.org/10.1007/s12109-013-9327-2
von Rimscha, M. B. (2013). It’s not the economy, stupid! External effects on the supply and demand of cinema entertainment. JOURNAL OF CULTURAL ECONOMICS, 37(4), 433-455. https://doi.org/10.1007/s10824-012-9192-4
Baumgartner, D., Moutragi, D., Tomic, M., von Rimscha, M. B. (2012). Strategieoptionen für Unterhaltungsproduzenten in Europa. In Ökonomie, Qualität und Management von Unterhaltungsmedien (S. 201-224). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783845236650-201
von Rimscha, M. B. (2012). Intuition bei der Risikosteuerung in der Spielfilmentwicklung. In Ökonomie, Qualität und Management von Unterhaltungsmedien (S. 129-150). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783845236650-129
von Rimscha, M. B., Przybylski, P. (2012). Managing creativity in media companies. In Wertschöpfung durch Medien im Wandel (S. 85-103). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783845236940-85
von Rimscha, M. B., Siegert, G. (2011). Orientations of entertainment media workers: entertainment media workers - disrespect and neglect. MEDIA CULTURE & SOCIETY, 33(7), 1009-1026. https://doi.org/10.1177/0163443711415743
von Rimscha, B., De Acevedo, M., Siegert, G. (2011). Unterhaltungsqualität und Public Value. In Public Value (S. 141-154). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92618-6_10
von Rimscha, B. (2010). Risikomanagement in der Entwicklung und Produktion von Spielfilmen. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91944-7
von Rimscha, M. B. (2009). Managing Risk in Motion Picture Project Development. Journal of Media Business Studies, 6(4), 75-101. https://doi.org/10.1080/16522354.2009.11073496
von Rimscha, M. B., Rademacher, P., Thomas, N., Siegert, G. (2008). The Future of TV Commercials: Not as Bleak as Proclaimed. Journal of Media Business Studies, 5(2), 23-46. https://doi.org/10.1080/16522354.2008.11073465
von Rimscha, M. B. (2006). How the DVR is Changing the TV Industry—A Supply-Side Perspective. International Journal on Media Management, 8(3), 116-124. https://doi.org/10.1207/s14241250ijmm0803_2
Siegert, G., von Rimscha, B. 7 Economic bases of communication. In Theories and Models of Communication. DE GRUYTER. https://doi.org/10.1515/9783110240450.123
von Rimscha, M. B., Wikström, P., Naldi, L. European audio-visual production companies adapting to strategic challenges. 66-87. https://doi.org/10.4337/9781783475346.00011